onsdag 10 juni 2009

Äggande pannkakor utan ägg

.
Först ska du leta rätt på en rätt lagom stor skål
Och det får inte i botten finnas något hål
Den ska vara ren, men inte lukta tvål
Du ska kunna garantera att den lite omrörning tål

I skålen lägger du i ett halvt paket, sådär 20gram jäst
Eller 1 tesked bakpulver, beroende på vad som känns bäst
Om du trots allt skulle misslyckas, så se det som ett test
Pannkakorna bli nog så bra, att du vill bjuda hem en gäst

Sen löser du nu upp, denna ingrediens
Med lite havremjölk, sammanlagt 4deciliter
Rör och rör tills du får en lös men jämn konsistens
Mmm här ska det bli pannkaka en av barnens favoriter

Så tar du lite salt samt 3 1/4deciliter mjöl
Men se där, se upp med allt söl
Ja vispa nu allt så att det blir en blir en fin smet
Men försök att undvik allt för mycket klet

Låt smeten sedan stå och jäsa i ca 60 minuter
Undertiden vill jag att du slappnar av och njuter
Sätt på värmen en god tid innan du ska grädda den
Då du slipper ju att göra det sen

Ställ pannan på plattan, och när den blivit het
Lägger du i en klick, mjölkfritt margarin
Så kan du sedan hälla i lite av din smet
I magen blir allt mos, så det gör inget, om den ej blir fin

Vänta nu någon minut, tills den fått färg på dess kant
Du kan vända den, och sen ta upp den när den känns bekant
Och har fått en fin färg på hinnan
Haha, nu kan du bevisa för hemkunskaps Lärarinnan

Att man inte behöver vara, en gammal trollkar med skägg
För att göra en god pannkaka, utan ägg

.
.

4 kommentarer:

sara sa...

har du någonsin hört talas om illuminati? om inte tycker jag att du ska gå in och kolla på david ickes hemsida där han "predikar" o mindcontrol och lite om illuminati... googla det gärna eller kolla runt bland youtube klippen så får du en ganska klar bild om vad som händer på vår jord! Dem kallar det för konsperationsteologi.. jag kallar det för wakeup call. =) by the way.. david icke är dock lite överdriven och paranoid, men mkt av det han skriver är sanning anser jag! jag låter mig inte skrämmas av deras försök att kontrollera mig. inget vaccin för mig tack!!

A-K sa...

Ett recept, skrivet med glimten i ögat, som jag definitivt ska prova på. Tack för tipset!

A-K sa...

Och dessutom, stort tack för den sköna länken här till höger!

sof. sa...

haha, klockren! :D