måndag 7 juli 2008

Säg mig vad är kärlek














Säg mig är det kärlek...

Att sponsra företag som föder upp djur
till oroliga och onaturliga liv,
Som aldrig för dem är okej



Säg mig är det kärlek...

Att sponsra djurindustrin
som årligen föder upp miljarder djur,
och placerar dem bakom lås och bom



Säg mig är det kärlek...

Att sponsra de som föder upp djur
till ovärdiga liv hela sina liv,
värdefulla först efter deras slakt

Vi har styrkan att ta hand om dem
Men vad gör vi med våran makt?

Säg mig vad är kärlek?



Säg mig är det INTE kärlek...

Att bry sig om alla människor och djur
Alla bortglömda och osynliga liv,
alla de förtryckta och svaga

Att kämpa mot sina ingrodda vanor
Uppoffra sig, för att bevisa,
att sann kärlek inte bara är saga
Säg mig är det INTE kärlek...


VeggieToppen

Inga kommentarer: