onsdag 15 april 2009

En upprörd hönas tal:

.

Feminism/jämlikhet!

Barns rätt i samhället

Samhällets systematiska förtryck mot höns i djurindustrin

Gamla traditioner




-Nu har jag tryckt ut ägg efter ägg i ett löpande band under en mycket lång tid, och inte lär det bli någon vila nu under påsken heller. Under senaste tiden har jag till och med börjat få mamma känslor. Ja man kan faktiskt få mamma känslor. Men tur att jag slipper se dem, jag har hört att ungar kan vara näbbiga! …

-Men jag ser dem ändå som värdefulla trots att många av mina missfall till foster endast säljs för max några kronor styck och kanske blir till äggtoddy. Vem vill bli äggtoddy? Är det någon slags välgörenhets organisation vi har blivit tvungna att födas upp i och arbeta för? Barn har rättigheter! Gäller det inte mina barn för att de råkar ha en höna till mor?

-Min man, tuppen i hönsgården, som jag också motvilligt delar med andra äggande hönor på grund av bristen på empatiska män är förutom punkare också nominerad som ordförande för föreningen VAKNA och som program ledare i Godmorgon Sverige. Få se om de vill ha en punkare som ordförande- Att han är manlig gör det kanske mera möjligt.

Han Tuppade av en gång om det berodde på hans livsstil eller alla oss hönor är en annan fråga. På tal om fruar. Han behöver väl inte ha fler fruar än mig? Nå väl jag tycker ändå om honom även om jag kanske skiljer mig snart. Om jag får förstås...

Jag är engagerad i en förening som heter: RTVD: Rätten Till en Värdig Död! Därför att jag tycker att det är lika viktigt med ett värdigt liv som en värdig död.

Jag dessutom själv varit med och startat upp två grupper KRIS: Kycklingarnas Rätt I Samhället och en liten politisk motståndsrörelse FI: Ge Fan I mina bröst!

-Om mina barn inte ska få några rättigheter till ett värdigt liv, vill jag att införa obligatorisk utdelning av p-piller eller möjlighet till tidig abort för alla hönor. Vem sjutton vill födas upp till en höna i detta samhälle?
.
-Jag är så tacksam för att jag får lämna mitt hem när jag vill och ge mig ut på äventyr. Naturligtvis var det ett försenat aprilskämt! Jag är fastanställd utan lön. Då menar jag fången här från dess att jag tvingades födas fram, tills jag blir avrättad! Jag är tvungen och leva med de här andra galna hönorna tills jag dör! Och det är inget skämt!
.
.

Inga kommentarer: