torsdag 28 augusti 2008

En upprörd höna

Kvinnors kamp/jämlikhet!

Barns rätt i samhället


-Nu har jag tryckt ut ägg efter ägg i ett löpande band under lång tid, och inte blev det någon vila nu under påsken heller. Under senaste tiden har jag till och med börjat få mamma känslor. Men tur att jag slipper se dem, jag har hört att ungar kan vara näbbiga!

-Jag ser dem ändå som värdefulla trots att många av mina missfall till foster endast säljs för 3 kr styck och kanske blir till äggtoddy. Vem vill bli äggtoddy? Är det någon slags välgörenhets organisation vi har blivit tvungna att födas upp i och arbeta för? Barn har rättigheter! Gäller det inte mina barn för att de råkar ha en höna till mor?

-Min man, tuppen i hönsgården, är också ordförande för FRI: Fåglarnas Rätt I samhället! Och jag har startat upp en liten politisk grupp FI: ge Fan I mina bröst!
Budskapet är riktat mot framförallt människor och tuppar.

-Om mina barn inte ska få några rättigheter till ett värdigt liv, vill jag att införa obligatorisk utdelning av p-piller eller möjlighet till tidig abort för alla hönor. Vem sjutton vill födas upp till en höna i detta samhälle?

-Jag är så tacksam för att jag får lämna mitt hem när jag vill och ge mig ut på äventyr. Naturligtvis var det ett försenat aprilskämt! Jag är tvungen och leva med de här andra galna hönorna tills jag dör! Och det är inget skämt!
.
.
.

Inga kommentarer: