söndag 6 juli 2008




.









.





http://sv.wikipedia.org/wiki/Foie_gras

Jag vill inte vara kund i en butik eller restaurang där de säljer gås eller anklever.

Text: Ironisk text med alvarligt budskap...


Kycklingen, Katten och Kaninen


Kycklingen: A, A, Anklever gott, men också grymt
Katten: Hade jag varit ankan, hade jag i drömmen, rymt
Kaninen: Jag köper gärna det, om jag kan göra det, anonymt

Kycklingen: T, T, Tvångsmatas i en trång och tråkig bur
Katten: Det får mig att må illa också bli sur
Kaninen: Knappast, att få äta hela dan, det kallar jag för tur

Kycklingen: J, J, Jag vill protestera
Katten: Jag tänker demonstrera
Kaninen: Stop, nej, då kanske de ej, serverar Anklever mera

Kycklingen: Jag tänker säga fy
Katten: Jag kommer att spy
Kaninen: Jag vill äta upp deras hela meny, innan de skaffar en ny
.
.

.

Inga kommentarer: