fredag 26 augusti 2011

En inre konflikt



Hitta fler Thomas Öberg-låtar på Myspace Music

Text: Thomas Öberg, Jonas Norberg
Musik: Anders Carlqvist, Aron Schoug


Två tankar i huvudet tillslut
som båda ser lika logiska ut
Dock finns det ej plats för båda två
En får stanna den andra gå


En saftig köttbit vill jag ha
Likbitar i maten, smakar inte bra
Att äta kött är normalt, det gör min kära mor och far
Om jag stödjer köttindustrin, vem ska då ta djurens försvar

Tankarna runt i mitt huvud ränner
De kivas och bråkar, de är inte vänner
När den ena tanken kommer, tvingas den andra ut
Jag måste välja, ta ett beslut


Päls vill jag ha, det är varmt och mjukt
Att bära om kring på döda ting, känns rätt sjukt
Djur har vi fått döda enligt mänskligt lag, så länge som jag vet
Men om jag stödjer pälsindustrin, kan förtrycket förbli i oändlighet

Tankarna runt i mitt huvud ränner
De kivas och bråkar, de är inte vänner
När den ena tanken kommer, tvingas den andra ut
Jag måste välja, ta ett beslut


Djurförsök är härligt och käckt, nej
Djurförsök är förfärligt fräckt
Vad spelar det för roll, att djur känner smärta
Djurförsök eller ej, jag hoppas att jag kommer att bry mig,
att jag en dag, släpper in dem, i mitt hjärta

Inga kommentarer: